Veelgestelde vragen

● Je kunt artikelen in je winkelmand plaatsen. Daarna kun je eenvoudig je bestelgegevens invoeren en afrekenen. Wil je graag het artikel in een andere kleur, in een bepaalde uitvoering of wil je iets bestellen vanuit het buitenland? Dan kun je het beste een offerte aanvragen. Dit doe je door op de knop “Stel samen en vraag een offerte aan” te klikken of door een e-mail te sturen naar [email protected]

● Om een gratis en vrijblijvende offerte te kunnen ontvangen, dien je jouw gegevens in te vullen, zodat wij zo spoedig mogelijk contact met jou op kunnen nemen. Wil je overgaan tot koop van het product? Dan ontvang je van ons een bestelformulier waarop je kan aangeven wat je wil bestellen. Nadat wij dit formulier van jou retour hebben ontvangen, wordt alles in werking gezet en ontvang je van ons de opdrachtbevestiging, de CBW voorwaarden en een verzoek voor een aanbetaling.

Heb je een nieuwe leren hoekbank gekocht of mooie velours fauteuil? Elk soort materiaal vraagt om ander onderhoud. Op onze onderhoudspagina vind je precies hoe je jouw nieuwe meubel het beste kan onderhouden, zodat je er zo lang mogelijk van kunt genieten.

Löwik Wonen & Slapen is CBW erkend. Dit betekent dat je op een artikel die je bij ons koopt 2 jaar volledige productgarantie krijgt. Daarnaast brengt het nog veel meer voordelen en zekerheid met zich mee. Bekijk alle voorwaarden hier. Naast de CBW-garantie kun je tegen een aantrekkelijke meerprijs profiteren tot 7 jaar aanvullende service en garantie op jouw nieuwe zitmeubel van leder of textiel met onze All in House service en garantie.

De vulling van de bank of fauteuil zal door belasting wat inzakken, totdat het na drie tot zes maanden zijn ultieme zitcomfort bereikt. Dit is volkomen normaal. Hoe zacht de zitkussens worden is afhankelijk van het type schuim en comfort. Zo zal een koudschuim met een hard comfort veel minder inzakken dan een polyetherschuim met een zacht comfort. We raden je in ieder geval aan om in het begin van de ‘inzit periode’ regelmatig van plek te wisselen. Zo voorkom je dat er grote verschillen ontstaan tussen de verschillende zitplekken.

Een effect dat van invloed is op het uiterlijk van meubelstoffen is pilling. De meeste meubelstoffen zullen met verloop van tijd gaan pillen. Dit is een volkomen normale eigenschap van stof en eenvoudig te behandelen. Hoe je dit het beste kan behandelen, lees je hier.

Banken en fauteuils hebben te maken met plooivorming. Plooien en rimpels worden na verloop van tijd zichtbaar in de bekleding van zitmeubels. Dit is geheel normaal verschijnsel. Het type vulling van het zitmeubel heeft hier ook veel mee te maken. Plooivorming kun je niet voorkomen, maar kun je wel tot op een zekere hoogte beïnvloeden. Hoe? Dat lees je hier.

● Heb je een klacht over jouw zitmeubel met een uitgebreide All in House service? Vul dan het serviceformulier  van onze servicepartner Oranje Furnitures in. Zij nemen dan contact met jou op.

● Voor alle overige meubelen kun je dit serviceformulier invullen.

Bij het aanmelden van een klacht dien je foto’s van de klacht, een ordernummer en een uitgebreide beschrijving van de klacht toe te voegen. Zodra jouw klacht bij ons binnen is gekomen, nemen wij contact met jou op.

Wij zijn maandag t/m zaterdag geopend en op zondag gesloten. Op feestdagen zijn wij telefonisch niet bereikbaar, maar in de meeste gevallen is de winkel wel geopend. Bekijk van tevoren onze actuele openingstijden.

Ja dat kan! We hebben een ruime parkeerplaats voor de winkel. Je kunt hier ook jouw elektrische auto opladen. Kom je langs? Plan dan hier je route.

Ja, onze winkel is rolstoelvriendelijk. Zo zijn er mindervalide wc’s aanwezig, kun je gebruik maken van een lift en zijn onze looppaden breed genoeg voor een rolstoel. Daarnaast hebben we bij elke ingang minimaal één rolstoel staan die je tijdens jouw bezoek aan Löwik Wonen & Slapen mag gebruiken. Ook onze brasserie De Fabrik is toegankelijk voor rolstoelen.

Ja zeker, in onze speelhoek kunnen jouw kinderen zich prima vermaken. Ze kunnen een filmpje kijken in onze bioscoop, gebruik maken van onze gameconsole of lekker spelen in de speelhoek.

Ja, bij Löwik Wonen & Slapen kun je van een hapje of een drankje in onze brasserie De Fabrik genieten. Je kunt hier terecht voor een heerlijk kopje koffie of thee met een gebakje of kom gezellig lunchen!

Onze accessoirecheques zijn normaal alleen in de winkel en niet online in te wisselen. De accessoirecheques zijn alleen in te wisselen op woonaccessoires en verlichting, niet op meubels. Het bedrag wordt bij de kassa op vertoon van jouw waardebon verrekend met het totaalbedrag.
Gezien wij op dit moment onze deuren gesloten moeten houden willen wij graag samen met jou kijken of je jouw waardebon alsnog online in kunt wisselen of dat wij de datum van je bon verlengen. Neem hiervoor gerust contact met ons via onze klantenservice.

Ja, bij ons in de winkel zijn cadeaubonnen te koop. Je kunt zelf het gewenste bedrag bepalen.

Ja, je kunt jouw VVV Cadeaukaart bij ons in de winkel inwisselen. Let op: de papieren VVV Cadeaubon kun je helaas niet meer bij ons verzilveren.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief door jouw e-mailadres in te vullen en wordt maandelijks op de hoogte gehouden van de laatste trends, nieuwste collecties en beste aanbiedingen!

Wij gaan uiterst zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Wij vinden het belangrijk dat deze gegevens beveiligd zijn tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Benieuwd hoe we jouw persoonsgegevens beschermen? Dit doen we volgens onze privacyverklaring.

Alle lopende acties vind je bij ons in de winkel en op onze website. Speciale acties lichten wij uit op onze actiepagina. Op deze pagina’s vind je ook de actievoorwaarden of vraag ernaar in onze winkel. Bekijk ook de actuele aanbiedingen in onze online folders.

Bij producten die door onze logistieke partner Brinks Transport worden geleverd, dien je wel thuis te zijn. Via www.mijnbezorgtijd.nl weet je precies tussen welk tijdsbestek jij thuis moet zijn. Producten die via de pakketdienst worden bezorgd, kunnen ook bij een afhaalpunt worden opgehaald.

Hiervoor kun je het makkelijkst ons contactformulier invullen of een mail sturen naar [email protected].

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, kan deze op twee manieren worden bezorgd.

● Bestellingen kunnen via pakketdienst geleverd worden. Je kunt jouw bestelling dan via een Track & Trace code volgen, die je per e-mail hebt ontvangen. Kleine pakketten die op voorraad zijn, worden doorgaans binnen 2 werkdagen bij jouw thuis bezorgd.

● Bestellingen kunnen via ons logistiek partner Brinks Transport bezorgd worden. Je ontvangt per e-mail een uitnodiging om een bezorgafspraak te maken. De avond voor de bezorging kun je via www.mijnbezorgtijd.nl het tijdsframe bekijken.

Producten die wij op voorraad hebben worden binnen 1-3 werkdagen geleverd. Bij producten die wij niet op voorraad hebben, wordt de verwachte levertijd op de bevestiging weergegeven

Je bestelling wordt binnen Nederland vanaf een bestelwaarde van € 100,- gratis verzonden, met uitzondering van onze showroommodellen, meubelen uit onze Pronto Wonen en Profijt Meubel collectie en bestellingen die in onze showroom in Vriezenveen zijn geplaatst. We bezorgen ook kleinere pakketten met de pakketdienst. De verzendkosten hiervoor zijn afhankelijk van het formaat en het gewicht.

Ja, in veel gevallen is het mogelijk om jouw meubels in het buitenland te leveren. De kosten hiervoor variëren per land. Vraag hiervoor op de productpagina een offerte aan of vul ons contactformulier in.

Je kunt jouw bezorgafspraak tot 24 uur voor levering nog wijzigen door een e-mail te sturen naar [email protected] of door contact op te nemen met onze telefooncentrale (kies 2 en daarna 1). Ook bij pakketdiensten kan de bezorgafspraak vaak nog worden gewijzigd, deze informatie vind je in de e-mail die je hebt gekregen van de desbetreffende pakketdienst.

● Wanneer je een online bestelling wilt wijzigen, kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met onze orderadministratie. Stuur een e-mail naar [email protected], vermeld hierin jouw ordernummer. Wanneer je bestelling al is verzonden, kunnen wij hem helaas niet meer wijzigen. Je kunt jouw bestelling dan retourneren.

● Voor producten die in onze winkel zijn gekocht, gelden de CBW-erkende voorwaarden.

In veel gevallen zijn de door jouw bestelde artikelen op voorraad en kunnen de volgende werkdag worden opgehaald in ons magazijn in Vriezenveen of Rijssen, dit is afhankelijk waar op dat moment de goederen op voorraad staan. Je betaalt in dit geval geen verzendkosten.
Zodra de goederen voor jou klaar staan maken wij een ophaalafspraak met jou.
Wanneer jouw artikelen niet op voorraad zijn krijg je een bericht wanneer deze opgehaald kunnen worden bij onze logistieke partner Brinks Transport in Rijssen. Op vertoon van jouw bestelbevestiging en identiteitsbewijs krijg je de bestelde artikelen mee. Plan hier jouw route!

Wanneer er geen lift aanwezig is of wanneer je een kleine lift hebt waar grote meubelen vaak niet in passen, raden wij het aan om een verhuislift te regelen. De kosten voor een verhuislift komen wel voor eigen rekening. Löwik Wonen & Slapen kan dit voor jou regelen, maar je mag het uiteraard ook zelf regelen. Twijfel je of jouw meubels wel in de lift passen? Neem dan contact met ons op.

Dit is afhankelijk per product. Wij werken namelijk samen met een aantal logistieke partners en afhankelijk van het formaat, de voorraad en het type product kiezen wij de meest geschikte vervoerder. Wil je weten wat bij jou van toepassing is? Raadpleeg dan de informatie op de productpagina of e-mail naar [email protected].

Dit is afhankelijk van het product en de gekozen bezorgservice. Wanneer het pakket wordt bezorgd exclusief uitpakservice en montage, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het afvoeren van verpakkingsmaterialen. Wanneer het product wordt uitgepakt en gemonteerd, wordt het verpakkingsmateriaal ook weer meegenomen.

Ja dat kan! Je kunt jouw bestelling binnen 14 dagen na levering retourneren. Dit kan door een retourzending aan te melden via onze website of door het bijgevoegd retourformulier volledig in te vullen en retour te zenden. Nadat jouw retour gecontroleerd is, wordt het bedrag binnen 2-3 dagen terugbetaald op dezelfde manier waarmee de bestelling geplaatst is.

Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening en worden niet door Löwik Wonen & Slapen vergoed.

Ja dat kan, maar dan moet jouw retour wel eerst via het online retourformulier aangemeld worden. Zodra jij een bevestiging van ons hebt ontvangen, kun jij jouw artikelen in de winkel komen retourneren of ruilen. Alle artikelen dienen in de originele verpakking te zijn verpakt.

Allereerst raden wij jou aan om te controleren of de betaling wel is gelukt. Mocht het bedrag wel afgeschreven zijn, controleer dan even je SPAM box of je een e-mail van [email protected] hebt ontvangen. Mocht je hier ook geen bevestiging vinden, dan kun je het beste een mailtje sturen naar [email protected].

Ja, de prijzen die worden weergegeven zijn altijd inclusief BTW.

Hiervoor kun je het beste ons contactformulier invullen, dan nemen wij binnen 1 werkdag contact met jou op.

Nee op sommige artikelen geldt een uitzondering. Check hiervoor onze CBW voorwaarden.

● Webshop bestellingen kunnen met iDEAL, PayPal, Bancontact, per overboeking, GiroPay of SOFORT Banking betaald worden. Bij een betaling per overboeking wordt de bestelling pas verstuurd wanneer de betaling is ontvangen, dit kan 2 – 3 werkdagen duren.

● Aankopen in de winkel kunnen op twee manieren worden betaald. Je kunt het bedrag tot 48 uur voor levering naar ons overmaken. Vergeet niet jouw klantnummer en ordernummer te vermelden. Je kunt ook betalen bij aflevering. Dit kan eenvoudig met de pin. Er is vaak wel een PIN limiet per dag van € 1000,- afhankelijk van jouw bank. Bij een bedrag hoger dan € 1000,- adviseren wij jouw om het maximum pin bedrag na te kijken en eventueel te verhogen. Dit kun je via jouw bankieren app of via jouw bank regelen.

Het is mogelijk om in termijnen of achteraf te betalen. Hiervoor kun je het beste contact met ons opnemen via ons contactformulier.

Ja, wij vragen voor bestellingen die in de winkel, telefonisch of via een offerte aanvraag worden geplaatst een aanbetaling van 25 procent. Het resterende bedrag betaal je bij aflevering.