Veel gestelde vragen

Om het u als klant van Löwik Wonen & Slapen zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet.

Vraag

Wanneer u een bestelling heeft gedaan geven wij u een indicatie van de verwachte levertijd, zowel in de winkel als in onze webshop. Zodra al uw artikelen bij ons binnen zijn neemt onze logistiek partner Brinks Transport contact met u op. Zij maken met u een bezorgafspraak. Wanneer de afspraak is gemaakt kunt u uw bestelling volgen op www.mijnbezorgtijd.nl

Voor webshop bestellingen en / of aankopen die per pakketdienst worden verstuurd ontvangt u per mail een track & trace code, zodat u uw bestelling kunt volgen.

Onze bezorgdienst heeft een mobiele pinautomaat ter beschikking, zodat je geen contant geld in huis hoeft halen. En dat is wel zo veilig en gemakkelijk. Deze mobiele pinautomaten zijn geschikt voor reguliere Nederlandse en buitenlandse pinpassen, maar niet voor creditcards.

Als je meer dan je daglimiet op je pas wilt pinnen, moet je hiervoor toestemming bij je bank hebben aangevraagd. Het zou vervelend, als je niet kan betalen en wij op een andere dag moet terugkomen voor de bezorging van je meubels.

Wanneer u ervoor kiest het restantbedrag voor levering vooraf per bank over te maken dan dient het bedrag minimaal 4 werkdagen voor bezorging op onze rekening te staan. U maakt dan het (restant) bedrag o.v.v. uw ordernummer over op ons bankrekeningnummer: IBAN NL17ABNA 0465 4581 49

Aankoop winkel

Aankopen gedaan in één van onze woonwinkels, dan kunt u de aankoop in principe niet kosteloos wijzigen of annuleren. U bent namelijk vanaf het moment van de aankoop gehouden aan de algemene voorwaarden van de CBW.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, gebruikt u dan ons algemene contactformulier

Aankoop webshop

U kunt ook bestellingen plaatsen in onze webshop. De algemene voorwaarden voor een webshoporder vindt u in de CBW-erkend voorwaarden. Bij een webshoporder dient u het volledige bedrag online via Ideal of Paypal te betalen. Na de betaling ontvangt u een bevestigingsmail. De levertijd zal ongeveer 1 – 5 dagen zijn (binnen Nederland) wanneer artikelen voorradig zijn. Onze logistieke partner Brinks Transport neemt contact met u op om een bezorgafspraak in te plannen.
De verwerking van onze bestellingen zijn deels geautomatiseerd om het bezorgproces te versnellen. Het is hierdoor niet mogelijk om een bestelling te wijzigen of te annuleren in de webshop. Wacht uw bestelling af en retourneer het volgens onze retourvoorwaarden die u vindt op het bijgevoegde retourformulier. Lees hier meer over het retourneren van de artikelen.

Wordt uw bestelling per pakketdienst verzonden dan ontvangt u een email met daarin een track & trace code.

Indien een artikel niet direct op voorraad is, ontvangt u het verzendbericht zodra dit artikel daadwerkelijk verzonden kan worden. Indien een artikel niet op voorraad is en een langere levertijd van toepassing is, wordt deze weergegeven bij het artikel. Ook als u een artikel niet in uw winkelmandje kunt plaatsen kunt u deze middels de offerte-aanvraag- of meer-informatie knop bestellen. We nemen contact met u op om de gewenste uitvoering met u door te nemen. U ontvangt vervolgens een bestelformulier per mail.

U heeft uw bestelling ontvangen, maar bent toch niet helemaal tevreden met uw online aankoop? Dan kunt u de artikelen tot 14 dagen na aankoop kosteloos retourneren. Gebruik hiervoor het retourformulier. De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. Let op: Op maat gemaakte artikelen, lichtbronnen, beddengoed en waardecheques kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

Bent u niet tevreden over het webshop voorraadartikel en wenst u deze te retourneren? Dit kunt u binnen 14 dagen na levering kenbaar maken door de retourzending aan te melden via onze website of door het herroepingsformulier volledig ingevuld retour te zenden. U dient de retourzending binnen 14 dagen na aanmelding te hebben voltooid. Graag vernemen wij uw reden van retour, zodat wij ons kunnen blijven verbeteren, u bent hiertoe overigens niet verplicht.
Indien u alle geleverde webshop artikelen retourneert zal Löwik Wonen & Slapen de volledige order crediteren inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. De retourkosten zijn voor rekening van de klant en worden niet door Löwik Wonen & Slapen vergoed. Het bedrag wordt binnen 30 dagen overgemaakt na ontvangst van de artikelen. Löwik Wonen & Slapen gebruikt dezelfde betalingsmethode die u heeft gebruikt om de bestelling te betalen, tenzij u uitdrukkelijk anders aangeeft of wij andere redenen zien om hier vanaf te wijken.
U kunt er ook voor kiezen om uw retourartikelen te komen brengen in Vriezenveen of Rijssen. U dient uw bevestigde retourmelding, die u heeft ontvangen na het invullen van ons formulier, mee te nemen. U dient vooraf uw zending telefonische of per e-mail aan te melden.
Wanneer u uw artikel retour stuurt of brengt dient deze, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking en staat bij Löwik Wonen & Slapen worden geleverd. Indien gewenst kan Löwik de retourzending voor u regelen, de verzendkosten worden ingehouden op het te crediteren bedrag van uw bestelling. Dit geldt ook voor de heenzending als niet de hele bestelling wordt geretourneerd.

Kleine artikelen zoals accessoires, sierkussens, bijzettafeltjes e.d. gekocht in de winkel en direct hebt meegenomen kunnen geretourneerd of geruild worden binnen 14 dagen met de originele bon.

Uitzonderingen retournering

Löwik Wonen & Slapen behoudt zich het recht om voor de volgende situaties een retourzending niet per definitie te hoeven accepteren:
– Producten / meubelen die als zelf montage pakket worden geleverd en vervolgens door de klant zelf zijn gemonteerd en daarna weer gedemonteerd.
– Producten die indien uit originele verpakking is gehaald en is gebruikt vanuit hygiënisch oogpunt niet meer kunnen worden verkocht o.a matrassen, hoofdkussens, dekbedden, dekbedovertrekken etc.
– Producten die aantoonbaar door zelfmontage of onkundig handelen van de klant zijn beschadigd.
– Op maat gemaakte artikelen, lichtbronnen, beddengoed en waarde cheques kunnen niet geruild of geretourneerd worden.
– Aankopen gedaan in één van onze woonwinkels, dan kunt u de aankoop in principe niet kosteloos wijzigen of annuleren. U bent namelijk vanaf het moment van de aankoop gehouden aan de algemene voorwaarden van de CBW.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, gebruikt u dan ons algemene contactformulier

Als bewoner ben je zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van je eigen woning, zodat een vlotte bezorging voor onze bezorgdienst mogelijk is. Wij kunnen zelf nu eenmaal niet met zekerheid inschatten of het allemaal bij je naar binnen past gaat, omdat wij niet op de hoogte van jouw exacte situatie thuis. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

We proberen altijd zoveel mogelijk met je mee te denken. Mocht bij aflevering blijken dat onze bezorging niet zonder risico van beschadiging van je meubel of onze medewerkers gaat lukken, dan zul je een nieuwe bezorgafspraak moeten maken. De kosten voor het gebruik van een takel of verhuislift zijn dan voor jouw rekening.

In dat geval kun je het contactformulier (zie onder) invullen en zullen wij je melding  z.s.m. in behandeling nemen.

  • U gaat akkoord met de privacy policy van Löwik Wonen & Slapen.
  • Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png.
  • Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png.
  • Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png.
  • Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png.
  • Omschrijf hier zo duidelijk mogelijk wat uw servicemelding inhoudt.

Wanneer gebreken kunnen worden verholpen middels reparatie, dan zal altijd voor deze optie gekozen worden. Dit is overeenkomstig met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW), omdat we in alle redelijkheid ook het recht hebben om de schade te herstellen. Alleen wanneer herstel echt niet mogelijk is, of wanneer dit niet leidt tot een gewenst resultaat, zal er tot vervanging worden overgegaan.

Shading of poolomval veroorzaken als het ware schijnvlekken. Dan is het net alsof er water op de bekleding is gemorst. Op bepaalde plekken liggen de polen van de stof dan niet in dezelfde richting. Afhankelijk van waar je naar de stof kijkt, met de vleug mee of tegen de vleug in, lijkt de stof iets lichter of donkerder. Shading heeft echter niets met verkleuring te maken en is een normaal verschijnsel. Je hoeft je daar dan ook geen zorgen over te maken. Het is een optisch effect dat verandert met de plaats van de waarnemer ten opzichte van de poolstof. Dit wordt in de meubelbranche niet als een fabricagefout gezien.

Afhankelijk van het type vulling, neemt de veerkracht van de zittingen van je zitmeubel op den duur af. Dit effect wordt versneld als je lang en vaak op dezelfde plaats op de zitbank of fauteuil zit. De bekleding rekt hierdoor wat verder op en de zittingen zakken in. Dit is een gewone eigenschap van schuimvulling en geen reden tot zorg. In de winkel wordt nu eenmaal minder vaak en langdurig op een zitbank of fauteuil gezeten dan thuis.In het begin lijken zitvullingen hard te slinken, maar na ongeveer een half jaar is het maximum bereikt en stabiliseert de vulling zich volledig.

Plooivorming is in principe een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van je zitmeubel te maken heeft. Dit is een gewone eigenschap van de bekleding in combinatie met de zitvulling en de breedte van de zitting. Dit effect is meer zichtbaar als je lang en vaak op dezelfde plaats zit. Door de lichaamswarmte rekt de bekleding soms tijdelijk ook wat extra op. Over plooivorming hoef je je dus geen zorgen te maken, behalve als het niet acceptabel is:
De algemene richtlijn voor een acceptabele plooivorming is als volgt: wanneer je van beide zijkanten naar het midden strijkt, mag de plooi die hierdoor ontstaat niet hoger zijn dan 2 cm bij een zittingbreedte van 70 cm. Voor grotere zittingbreedtes geldt in verhouding een grotere plooihoogte. Dus een zittingbreedte van bijvoorbeeld 105 cm heeft een toegestane plooihoogte van 3 cm  (POS-norm). Onafhankelijk daarvan kan deze richtlijn worden overschreden bij een door het design bepaalde, geaccentueerde plooivorming.

Bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes los en ontstaat er pluisvorming. Door wrijving kan er plaatselijk soms meer sprake zijn van pilling. Dit is een normaal verschijnsel, dat echter niet nadelig is voor de kwaliteit. Je kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.

Onze servicedienst zal in eerste instantie de aangegeven klacht beoordelen. Als je klacht ook terecht is, zullen we proberen eventuele gebreken ter plaatse op te lossen. Wanneer hiervoor extra tijd of materialen benodigd zijn die niet voor handen zijn, kan worden aangegeven of er een vervolgafspraak gemaakt moet worden. De monteur kan ook besluiten dat we de klacht door moeten zetten naar de leverancier. Er zijn dan verschillende mogelijke oplossingen, zoals omruiling, ophalen ter reparatie en/of het inzetten van een extern bedrijf.

Dat is zeer variabel en afhankelijk van de aard van je klacht. Kleine onderdelen omruilen of nabestellen kan enkele weken duren, terwijl de levertijd van grote onderdelen of complete meubelen kan oplopen tot dezelfde levertijd als die van je oorspronkelijke aankoop. Zodra de bestelde onderdelen of meubelen bij ons binnen zijn, zullen wij direct telefonisch of schriftelijk contact met je opnemen voor een afspraak.

Op de meeste aankopen wordt 2 jaar volledige CBW-garantie gegeven. Niettemin proberen wij de kosten altijd zo laag mogelijk voor je te houden. Indien je onze extra All in House garantie hebt afgesloten, dan heb je zelfs 5 jaar volledige garantie op vlekken én constructie die binnen deze garantievoorwaarden vallen.

Contactformulier

Gebruik onderstaand formulier wanneer u een algemene vraag aan Löwik Wonen & Slapen wilt stellen. Heeft u een klacht of wilt u een service aanmelden? Klik dan op op het tabblad Service melding.

  • U gaat akkoord met de privacy policy van Löwik Wonen & Slapen.

Wilt u een service melding plaatsen, kies dan onderstaand of u All in House service heeft afgesloten, of een standaard Löwik service.

Interieuradvies Löwik Wonen & SlapenWilt u graag een vrijblijvend interieuradvies van één van onze creatieve interieuradviseurs? Geen probleem, wij helpen u graag verder bij het vervullen van al uw woonwensen! Of het nu gaat om de ideale indeling, de juiste sfeer, een stijlvol kleurenplan of de juiste accessoires, wij geven u graag een persoonlijk advies afgestemd op uw persoonlijke voorkeur.

  • Hoe zou u uw woonstijl omschrijven?
  • Welke datum heeft uw voorkeur voor een afspraak met één van onze interieurspecialisten?