FAQ Coronavirus (COVID-19)

Deze tijden vragen om bijzondere maatregelen. Wij doen er alles aan om jou een veilig woonbeleving te geven en volgen hierin de adviezen op vanuit het RIVM. Vind hieronder antwoord op veel van jouw vragen rondom het Coronavirus. Kun je geen antwoord vinden op jouw vraag, neem dan contact op met onze klantenservice

Voorzorgsmaatregelen in onze winkel

Zijn er aangepaste openingstijden?
Wij hebben de openingstijden iets aangepast waardoor de winkel op dit moment ‘s avonds om 17:30 uur wordt gesloten. Op de contactpagina vind je onze actuele openingstijden.

Hoe groot is nu eigenlijk de grootste woonboulevard van Oost-Nederland?
Maar liefst 40.000m2. De enorme showroom biedt u volop wooninspiratie, aaneengesloten en alles onder één dak. In een tijd waarin we te allen tijde 1,5 meter afstand van elkaar moeten bewaren, kunnen we dit samen eenvoudig naleven. Om u een beter beeld te geven: de gemiddelde grootte van een supermarkt is 941m2, wij zijn ruim 40x groter. Samen met onze strikte maatregelen, kunnen we er met elkaar voor zorgen dat veiligheid en gezondheid van zowel onze bezoekers en medewerkers centraal staat.

Is brasserie De Fabrik geopend?
Ja, graag verwelkomen wij jouw weer in onze brasserie De Fabrik voor een kopje koffie met gebak of een overheerlijke lunch. Bij aankomst vragen wij  jou wel om een formulier in te vullen met een aantal gezondheidsvragen.

Is HD interieurs geopend?
Ja, HD interieurs is geopend volgens de reguliere openingstijden.

Is het druk in de winkel?
Het is voor deze tijd van het jaar vrij rustig. De minimale afstand van 1,5 meter is gemakkelijk op te volgen. Door ons deurbeleid weten wij op ieder moment van de dag hoeveel mensen er binnen rondlopen, zodat wij met zekerheid kunnen zeggen dat je voldoende afstand van elkaar kunt bewaren. Met ruim 40.000 m2 woonplezier is de regel maximaal 1 persoon per 25 m2 daarom eenvoudig na te leven. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om voor of na sluitingstijd een persoonlijke afspraak in te plannen, dagelijks van 10:00 – 22:00 uur. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Welke extra maatregelen worden genomen?
Onze medewerkers met griep of verkoudheidsklachten zijn uit voorzorg niet aanwezig. Mocht jezelf COVID-19 gerelateerde gezondheidsklachten hebben dan ontvangen we je graag op een ander moment in onze winkel, maar ben je uiteraard 24/7 van harte welkom in onze webshop. Normaal gesproken ontvangen we je met een warme handdruk, maar dit beperken we nu tot een vriendelijke groet. Ook houden we een minimale afstand van 1,5 meter van elkaar en vragen wij je dat ook te doen en de aanwijzingen van ons personeel op te volgen.
De speelhoek voor de kinderen en het Löwik bioscoop zijn op dit moment gesloten.

Deurklinken, pinautomaten en de diverse gemeenschappelijke ruimten in de winkel worden regelmatig en extra nauwkeurig schoongemaakt. Als je dit voorjaar net lekker bezig bent met je interieur hopen we dat – gezien onze genomen maatregelen – je gewoon met een fijn en veilig gevoel bij ons binnenstapt. Blijf je toch liever in huis, weet dan dat onze complete interieur collecties ook online zijn te vinden, met uiteraard dezelfde acties als in onze winkels!

Met hoeveel mensen mag ik naar de winkel komen?
We willen je graag verzoeken om met maximaal 2 volwassenen tegelijk naar de winkel te komen en kinderen en huisdieren zo veel mogelijk thuis te laten.

Kan er bij Löwik Wonen & Slapen nog contant betaald worden?
Gelieve met pin betalen, maar als het echt niet anders kan dan mag het ook contant.

Gaan afspraken nog wel door, zoals inmeten van de keuken, interieuradvies, etc.?
Ja, dit gaat in overleg gewoon door. Heb je een afspraak voor interieuradvies of wil je graag een afspraak voor een interieuradvies, dat is dit nu ook mogelijk voor en na sluitingstijd, dagelijks van 10:00 – 22:00 uur. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Voorzorgsmaatregelen tijdens levering

Kan er nog contant betaald worden bij onze chauffeurs?
Gelieve pin, maar als het echt niet anders kan dan mag het ook contant.

Kan er misschien toch bezorgd worden i.p.v. ophalen?
Ja dat is mogelijk. Onze voorkeur gaat ernaar uit om op dit moment te bezorgen in plaats van de goederen op te halen. Wil je jouw bestelling laten bezorgen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Om contact (pen) tussen de bezorger en de klant te vermijden, vragen onze logistieke partners of de afleveren getekend mag worden door de chauffeur.

Brengen de bezorgers het nog wel binnen?
De bezorgers van ons logistieke partner Brinks leveren de meubels bij jou binnen en houden daarbij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Je wordt gevraagd om ook deze richtlijnen te respecteren en minimaal 1,5 meter afstand te houden van de bezorger(s).

Wordt alles nog op tijd geleverd?

Wordt mijn bestelling nog op tijd geleverd?
Vooralsnog gaan wij er vanuit dat alle bestellingen op tijd worden geleverd. Mochten onze leveranciers onverwachts de levertijd niet aan kunnen houden, zullen wij jou hier tijdig over informeren.
Hou er wel rekening mee dat het bij de verschillende bezorgdiensten momenteel drukker is dan normaal, waardoor het bezorgen van jouw bestellingbestelling helaas 1-3 dagen vertraging kan oplopen.